حرف‌هایم

چراییِ خلقت

يكشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۴۷ ق.ظ

چند وقتیه که یه سوال بزرگ زنده‌گیم رو در شبهه‌ای مردانه فرو برده! شبهه‌ای بزرگ..

چند وقتیه که از خودم می‌پرسم علت آفرینش چیه؟ یعنی اگر خداوند دست به خلقت نمی‌زد چی می‌شد؟ حالا که خلقت انجام شده چه مزیتی نسبت به قبلش داره؟ قبل از این‌که چیزی توسط خداوند خلق بشه چی بوده؟!! چه‌طوری یهو یه چیزهایی به وجود اومده؟ 

البته همین‌طور بی‌خود و بی‌جهت این سوالا به ذهنم نیومده. تو این چند ماهه درگیر یک سری مسائل بودم که زنده‌گیم رو خیلی تحت تاثیر قرار داده. مسائل اساسی که هنوز نتونستم برای خودم حل‌شون کنم. روابط‌م با دیگران کم‌کم داره برام به کابوس تبدیل میشه. محیط‌ها، آدم‌ها، کارها، آداب و رسوم و عقایدی که به شدت با من در تعارضن، به شدت من رو احاطه کردن و عن قریبه که من رو هم در خودشون فرو ببلعن! همین مسائل باعث شده که من این سوال رو هر لحظه از خودم بپرسم. واقعا دلیل خلقت چی بوده؟ خداوند چه هدفی رو از این کار در نظر داشته؟ پاسخ به این سوال شاید بتونه جواب خیلی از سوالای منو بده.. من واقعا نمی‌دونم چه‌طور باید با انسان‌های دیگه تعامل کنم!!

از هر کسی هم این سوال رو می‌پرسم کسی نیست که یک جواب درست و درمون به آدم بده، جواب‌های هیج‌کدوم برای من قانع کننده نبوده.

نکته‌ی جالبی هم تو این قضیه هست. من وقتی این سوالا رو می‌پرسم، از درون احساس خجالت می‌کنم در مقابل خدا! ولی چه میشه کرد؟ مگه ابراهیم خلیل با اون درجه از ایمان از خدا نخواست که زنده شدن مرده‌گان رو نشون‌ش بده تا قلبش آرامش بگیره؟ خب ما هم دل داریم دیگه...!

  • رضا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی